Plank Csaba-Leskelődéseim

Csak szívvel érdemes.Bármit. - Vida Gusztáv

Végre...

2018. december 20. 10:58 - PlankToni

Egy kis hó...!

...a fentebbi "felkiáltásnak" az apropója még, hogy végre kijutottam! Nagyon régen volt november 01-e...

Az elmúlt hétvégét otthon töltöttem, valahol a Mezőföldön. 

Az ígért csapadék mennyisége megérkezett, hó formájában! Végre, kicsit befehéredett a határ! Közeledve úti célomhoz sikerült meglepnem egy csapat libát a pusztában...gyors kapkodás, elő a felszerelés és az alábbi felvételek sikerültek rapid módon.

blog_9.JPG

Itt gyanús lettem és szárnyra kelt az egész csapat.

blog1_11.JPG

A levegőben...

blog3_11.JPG

blog2_9.JPG

Ennyi liba között nem sikerült úgy képet készítenem, hogy ne legyen "kilógó, félbe vágott" liba a képeken.

Erre a napra még terveztem kimenetelt egy nádas szélére. Késő délután érkeztem a kiszemelt szegletbe. Minden érintetlen hófehér volt és néma csend vett körül. Nagyon apró pelyhekben szállingózott a hó (hódara), ezért a gépet nem vettem ki a hátizsákból. Ezt a délutánt, kora estét a nézelődésnek és hallgatózásnak szenteltem. Egy apró zörrenés nem volt, hallgattam a csendet ami körbe vett. Hallgattam az apró "hódarák"zörgését, halk neszét ahogy a kabátomon és a nádas levelein landoltak. 

Ahogy besötétedett, úgy közelítettem az autót, nem szerettem volna megzavarni ezt a némaságot. Gondoltam, hogy reggel egy nyitott könyv lesz a hótakaró, kiderül ki merre járt!

Másnap reggel...téli napokon nem kell hajnalok hajnalán kelni, kicsit "későn" világosodik (ennyi előnye van, valljuk be!). 

Jól gondoltam! Mozgalmas volt az éjszaka és hajnal! Élelem után kutattak, mintha feltárcsázták volna a környező földeket. Igazi csapázni való hó és időjárás fogadott!

blog8.jpg

blog9.jpg

blog10.jpg

Dolgozott a fekete sereg, rendesen! Volt közöttük "nagy talpú" is a nyomokból ítélve! Nem hiába, rejt ez a nádas szeglet meglepetéseket!

Ahogy haladtam a sűrű szélén, a sásos részben mozgásra lettem figyelmes. Kissé messze voltak, dokumentációs képeket tudtam készíteni. Valószínűleg tőlem ugrottak meg valahol a szélen, de bevallom őszintén, hogy én egy zörrenést sem hallottam felőlük!

blog5_9.JPG

blog11_6.JPG

blog12_5.JPG

A hangulat végett..

blog6_8.JPG

És elnyelte őket a nádas...

Őt pedig az idő nyeli el...

blog7_8.JPG

blog4_10.JPG

A fenti képpel búcsúztattam ezt a hangulatos téli, havas reggelt!

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: vaddisznó Tél

A bejegyzés trackback címe:

https://plankcsaba-leskelodeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr6514502922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása