Plank Csaba-Leskelődéseim

Csak szívvel érdemes.Bármit. - Vida Gusztáv

Szerencsés reggel

2018. augusztus 06. 23:24 - PlankToni

...amikor még lábon állt a gabona...

 Kettő egész nap eső áztatta a Bakony fennsíkját...

Hajnal 3 óra, szól az ébresztő...szélcsendes, friss levegő fogad ahogy kilépek az ajtón.

A területre kiérve egyből egy rudliba "botlok" amint csipegetnek a búzában, de a fények még annyira gyatrák, hogy távcsővel tudom (csak) kivenni, hogy "mifélék". Tehenekből és fiatalabb bikákból álltak.

Egy erdővel körül ölelt lucernához érek, amelyen távolabb egy 25-30 főből álló bikacsapat legelészik és körülöttük disznók "virgonckodnak", itt sem tudtam még képet készíteni, még dokumentációs jellegűt sem...

A lucernán jobbra tartva elindultam, hogy tegyek egy varga betűt és jó széllel megpróbáljak a közelükbe jutni.Igen ám, de ahhoz, hogy irányukba tudjak kerülni, el kellett mennem egy tritikálé tábla szélén (amely egy másik erdőtag mellett áll), itt még számítottam a mozgásra...és jól gondoltam.

A tábla felőlem eső jobb sarkát nem láttam be, így próbáltam óvatosan megközelíteni...nem hiába, ugyanis 2 fekete hát "világított" belőle.

blog_2.JPG

blog1_4.JPG

A disznók biztonságba érezték magukat, gondolták ha ők nem látnak ki belőle, akkor őket sem lehet észre venni.

Az alábbi kép a hangulat miatt.

blog2_4.JPG

Ahogy haladtak a gabonában, próbáltam a nyomukban lenni, itt-ott ki-ki látszódtak de egyfolytában mozgásban voltak. Egyszer csak gondoltak egyet, lehet akkor eszméltek rá, hogy ideje lenne beváltani a sűrűbe, mert nagyon világos lett...és elindultak nyíl egyenesen irányomba, szívem a torkomba dobogott, mikor 2 méterre előttem még békésen "morcogtak"bogarásztak, mit sem sejtve jelenlétemről...Léptek kettőt, akkor lett gyanús valami.Belőlük még egy szőr szálat sem láttam, csak annyit, hogy megugranak jobbra, mozog a gabona és felháborodottan "röfögnek"fújnak.Az alábbi képpel csak a távolságot szeretném megmutatni.

blog3_4.JPG

Itt már egyértelműen gyanús lettem és az egész "banda" berohant az erdőbe.

blog4_3.JPG

Utamat tovább folytatva, mondanom sem kell, hogy a szarvasokat "lekéstem", már beváltottak mire kiértem.

A lucerna szélén vissza kanyarodva egy sutát vettem észre gidájával.

blog12.JPG

A gida eltűnt a balra eső erdőtagban, anyukája az ellentétes oldalán lepihent.Az erdő szélének takarásában megpróbáltam a közelébe kerülni.

blog5_3.JPG

Amikor kipihente magát felállt, álló képet szerettem volna készíteni, egész alakosat, de ugye nem mi diktáljuk a "beállításokat", mert ahogy felállt egyből kifordult oldalra.

blog6_2.JPG

A hátam mögé pillantva egy nyúl csipegetett, reggelizett.

blog7_2.JPG

Ezen a reggelen ő búcsúztatott a területtől...

Másnap hajnal...szintén 3 órakor ébresztő...irány a terület...

Beszéljenek a képek....

blog8_2.JPG

A vörös herére kiérve, a szemközti erdőből 3 disznó rohant ki, valami vagy valaki meg ugrasztotta őket.

Próba szerencse, gondoltam.

blog9_1.JPG

blog11_1.JPG

blog10_1.JPG

Ez volt az utolsó felvonása ennek a reggelnek...

U.i.: Ennyi disznót, ilyen fényviszonyok mellett az elmúlt időszakban együttesen nem láttam. Arra gondol(tam)ok, hogy az esők után a felázott talajon elbogarásztak. És a környéken a közelben csak ez az egy tábla tritikálé volt  még lábon, így ez adott terített  asztalt  nekik.

Szólj hozzá!
Címkék: vaddisznó

A bejegyzés trackback címe:

https://plankcsaba-leskelodeseim.blog.hu/api/trackback/id/tr7414166177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása